Alla inlägg under maj 2008

Av Christer - 25 maj 2008 22:07

Hejsan, ibland känner man att man gått i ide fast sommaren är i antågande. man känner sig lite offside när man inte har någon ny resa inplanerad ner till Mae phim närmaste tiden.
 Men årets varmaste dag hittills den 9:de maj så spelade jag golf med Thailandsmäklarna och träffade lite folk med hus där nere. Det kändes bra att möta lite andra husägare.
Och arrangemanget var välordnat med god mat och dryck. Både lunch o middag ingick. Och tilltugg i kiosken på banan. Golfen hade väl både ris o ros att bjuda på. Tiden rusar iväg så fort så man hinner knappt med . Mejlen kommer in med jämna mellanrum ,och just nu verkar den gälla grannsamverkan och det sista är att motivera varför man vill gå ur???? I mitt fall kan jag säga att när det började så kände jag helt enkelt att Janne på 73;an var så bitter och ville föra krig mot Loogans och det var inte jag intresserad av och ville dra mig ur. Men naturligtvis tycker jag att man ska ha en förening för att dels stå sig stark mot eventuella händelser i framtiden och beslut om olika saker i området. Sen om folk vill leva en hel jävel så är det väl upp till dom. Det är säkert bara bra om någon trycker på. Men vi är ju så olika och värderar saker olika och framförallt förväntningarna vi haft.
Det som känns intressant i nuläget är hur man skall tackla vattnet som kommer från taken. Om dom fixar några stuprännor  och någon list som gör att regnet inte studsar in i rummen. Om ingenting  gjorts så är det ju bra ju fler som trycker på. En regnperiod kommer att vara nyttig för att se hur området klarar sig.
I helgen var jag in på resedagarna i Kungsträdgården och träffade 2 damer från Thailandmäklarna och det kändes som dom hade lite förståelse för viss frustration angående Balibygget.
Och som avslutning måste jag ju nämna att där jag jobbar i Åkersberga flyttar dom första in på fredag ,men dom kan bara använda toan på övervåningen för det är så mycket fukt kvar i betongplattan så man kan inte tätskikta och lägga klinker på nedre våningen. 
PS: Vi är inte klara med marken heller.Ha det Christer59



Ovido - Quiz & Flashcards