Alla inlägg under juni 2008

Av Christer - 14 juni 2008 15:03

Hej igen. Tänkte att jag skulle skriva några rader mellan alla fotbollsmatcher.

Man blir ju inspirerad av den positiva Piccolina.
Som verkar ha mycket på gång. Sist jag skrev hade jag ju inte någon resa inbokad, men nu blir det en snabbresa i mitten av september för att ställa i ordning allting och  kanske hitta någon framöver som vill hyra???
Men jag misstänker att det kanske inte är så många nere då så vi lär väl inte träffa så många, Det känns som lite mitt emellan  färdigställandet och vintern?
 Man har ju  många tankar och funderingar i skallen hela tiden.
Vi gillar ju verkligen att resa och sista 10 åren har vi tillbringat mer än 2 år utomlands på resande fot. Någonstans mellan 25-30 länder har vi besökt i olika värlsdelar. Och man funderar är det här rätt att skaffa hus och försöka ligga still eller kommer det att krypa i kroppen och man vill bara iväg???
Är det någon som har erfarenhet???
Visst kan man göra båda sakerna men då kommer ju en annan faktor in i bilden och heter tid och pengar.
Men man hoppas ju att man ska kunna göra båda. För Bangkok är ju en väldigt bra bas för resande runt jorden. Och sen nästa undran kommer man att träffa några nya människor i Mae phim som man kommer att sticka ut och resa med??? Lite spännande faktiskt.
 Förra vintern skumpade vi upp och ner genom Cambodja och det var otroligt spännande.

 Och vi struntar i att skaffa visum hemifrån så är man ju tvungen att ta sig över någon gräns och då kommer man i alla fall iväg ett par dar om man vill.

 Nu är det pubdags och Sverige-Spanien, ha en trevlig midsommar



Ovido - Quiz & Flashcards