Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Frustration

Av Christer - 21 oktober 2008 21:32

När man läser mejl och inlägg så blir man mer undrande om alla saker än tidigare.Någon tycker allt är bra(men dom verkar inte vara så många) och en del har det kaosliknande.

Och när man sitter här hemma som även dom flesta gör för tillfället så känns det som man tittat på tv och att allt ska ordna sig. Som jag sagt förut så när det mesta börjar bli klart så fylls man av någon typ av ro.

 Det som är mest frustrerande för mig just nu, är att jag har mejlat Roger, som har kontor i 10:an.Han har inte vett att svara ens när man skriver och frågar om man börjat med gräsläggningen. Men jag antar att tystnaden är lika med nej. Ändå var det på gång när vi åkte hem 24/9. Men det är väl mycket som varit på gång ganska länge.

 Har sett att frågan om garanti dykt upp på ett par ställen och med all rätt. Vi kontaktade tidigare Christian och tyckte inte garantin skulle gälla förrän pool och restaurang var klar och det var tydligen inga problem . En undran är, om det är många som frågat om garantin ,för det kan väl inte vara möjligt att garantin tickar när sakerna inte är åtgärdade.

Fick ett mejl vidareskickat till mig att man skulle gå ihop och anlita en jurist om garantin, men har man haft en gemensam förfrågan till Logans eller har man gått vidare direkt?

Kanske man är lite egoist när man inte är med när på detta bara för att man fått sin förlängning. För man borde ju stå enade in för alla kommande uppgifter som dyker upp.  Men dom som inte har betalat in hela summan än borde ju kunna sätta press på Logans när det gäller både garanti och säkerheten uppe på Bali. Jag har inte pratat med någon om säkerheten och vet inte om några andra satt press på Logans angående den.

När vi var nere i vintras och gick igenom huset med Bengt sa han att skjutdörrarna var dåliga och då satte dom på  säkerhetslås på 2 av skjutdörrarna. Jag påpekade att problemet ej var löst. När jag pratade med Bengt nu i september så sa han att ,han måste vara felinformerad det var inte för säkerheten man satt på dom. Man skall använda den som ingång.

När jag var nere så lyckades jag på mindre än 2 minuter att ta mig in i båda husen. Och om vi haft misstankar mot städerskan ,kunde vi avfärda dom med en gång. Förhoppningsvis  så löser sig problemet när bygget är klart.

Och nu har vi fått byglar på dörrarna så det blir lite svårare för tjuven.

Ha det  Christer59


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer - 17 mars 2010 18:39

Hejsan, här kommer en rapport från Mae phim.  Jag har precis kommit hem efter 8 veckor nere i huset. För varje dag så händer det något nytt. Det planteras och husen byggs ihop. Många olika varianter blir det. Förråd ,dusch ute , regnskydd över gång...

Av Christer - 11 juli 2009 10:56

Hejsan, sitter och funderar om det är sommar eller??? Man känner sig så långt borta från Thailand som det bara går. Avundsjuk på dom som åker ner ,trots att jag egentligen inte känner någon längtan till Asien på sommaren. Det är väl Logans som håller...

Av Christer - 13 mars 2009 17:52

Hejsan,Har precis kommit hem nerifrån Mae phim. Och det har varit 6 stressiga veckor för att hinna med allt. Vi har i alla fall fått allting klart. Jordfelsbrytaren som i vårat fall var additional order var det sista som blev klart. Vi har hunnit med...

Av Christer - 15 februari 2009 06:54

Hejsan igen. Tänkte jag skulle få iväg några rader. Detär så mycket att pyssla med hela tiden så man har knappt tid med dator. Hur som helst så är det otroligt skönt att skrota omkring här nere. Som vanligt så är Logans ett intressant samtalsämne.  M...

Av Christer - 17 januari 2009 07:34

 Hej och en god fortsättning. Efter alla mejl om missnöje och elände så har allt blivit tyst. Efter mötet så har man inte hört så mycket. Folk åker ner och sen hör man inte så mycket mer av dom.Kämpar några på med jurist eller har man resignerat?  O...

Ovido - Quiz & Flashcards