Alla inlägg under december 2008

Av Christer - 23 december 2008 21:33

Hej igen. Efter att ha fått varit i Barcelona och kollat fotboll(El classico för dom som vet) inför 96000 åskådare så har man blivit lite lugnare och gladare än var man brukar vara när man läser mejl eller försöker ha kontakt med logans.

När man läser rapporter från Mae phim så låter det väldigt klart, men när dom som åkt ner och sett verkligheten så låter det annorlunda.

 Men efter Arne, Siv, Ann och Oves bad i poolen känns det väl ändå lite bättre. Det måste väl alla tycka. Och kanske det blir en jul i restaurangen för er som är nere??

 När jag var nere i september bekräftade jag för min granne Elisabeth i 6:an att det var fel sorts innertak i salan. Och vad tror ni händer, jo nu när hon är nere kommer armadan av arbetare och börjar böka med taket så hon inte kan använda salan.Och dom börjar tidigt så det är inte lätt att sova heller. Men hon har ju våran.

Jag skrev nyligen till Christian och frågade ordagrant where in hell have you got some of your crew from.???  Resultatet blev Mark hörde av sig ,för det har ju inte Roger gjort sen han sa till mig att han skickat dit folk i början av november. Och om ni tittat på bilderna i fotoalbumet så har jag ett igenbyggt trädäck( en deal med Hans för att dom missat en kontakt på en av pelarna i salan.) Så den slopades i februari ,och jag har inte sagt ett ljud om den kontakten på hela året. Mark frågar vad som skall göras och jag säger Roger har allt som vi skrivit ner.

Egentligen, det ända lite större projekt som är kvar på vårat hus är en lampa mellan husen och en strömbrytare i hallen som skall göras.(gjort redan)

Och vad händer, jo Hans skriver o frågar om våran deal är bryten för logans hade attackerat ena pelaren på salan och skulle montera en kontakt. Något som jag inte nämnt på hela året. Och när jag såg första bilderna på  kabeln som låg utanpå stolpen så gnällde jag direkt och nästa bild såg bättre ut.Hoppas det är från min sala ,det är ju inte alltid det blivit rätt.

Men jag kommer inte att betala för den. Skulle däremot kunna betala några kronor för att få tillbringa en timme vid hjärnbalken på en del av dom. Kommer osökt att tänka på galenskaparnas 100meters lopp för folk med dåligt lokalsinne ,där alla springer åt olika håll.

 Skulle det ordnas ett VM för oorganiserat folk så kanske vi kunde ........anmäla ett gäng vi känner igen..... Nu tänker säkert en del att nu börjar han också fatta. Men jag har fattat länge men man vill ju försöka hålla humöret uppe. Det finns säkert en del som behöver det.

 Alla är inte krigare. Och jag är lite för lat för att gå omkring och vara arg hela tiden.Det vi sett av vårat hus så verkar det mesta funka, men efter en 50 timmars slitage så kanske vi också börjar märka lite fel.  

Själv har jag inte lagt så mycket energi på grannsamverkan, för man känner att det är svårt att tillföra något här hemma men en eloge till dom som har kämpat. Och att förstá stegen tagits till någon typ av (inofficiell styrelse) som förhandlat med logans.

 För nästa steg är framtidens problem på området, där kanske vi tycker en sak som given men logans läst något annat.  Det kommer säkert att dyka upp en del tolkningsfrågor. Det jag inte gillar i det som skrivs är att typ: fattar ni ingenting och att man är flat. Jag förstår att man vill förstärka orden när man skriver ,men alla bryr sig ju så olika och tycker så olika. 

Men alla vi har nog fått en bra utbildning i att köpa hus utomlands. Vi kan snart bygga ett eget område.

 Och så måste jag nämna igen, trots att Hans varit otroligt bra mot oss så är det han som bygger området efter ett kontrakt. 

Och om någon nu råkar läsa detta så ha en underbar jul med god mat  och kanske en öl  och ett ett gott slut o gott nytt år.  Själv jobbar gumman julaftonskväll och jag sitter nog själv hemma eftersom julen inte är min favorit direkt.  Christer59

Ovido - Quiz & Flashcards