Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Förväntningar eller ligga lågt

Av Christer - 12 september 2008 22:13

Hejsan! Har väl kánske inte så mycket överraskande att skriva men eftersom vi åker ner på måndag den 15 sep. så tycker jag att några rader borde jag få iväg.

 Det som känns viktigt  nu är när man ska skriva på land lease avtalet är  att få någon slags bekräftelse att det som står på thailändska är samma som det som står på engelska. Jag har varit med förr bl.a Nepal för länge sedan när vi blev rånade och polisen tyckte vi skulle skriva under ,men vi vägrade. Och dom hittade en lösning på det hela. Jag kan ju tycka att det är lite lågbudget att man inte kan ha ett dokument på engelska och thailändska med en garanti för vad man skriver på som gäller. När vi köpte huset så fanns det papper på både svenska och engelska, vad är egentligen skillnaden????? Jag ska försöka forska i detta, men vet ej om jag lyckas , men avvakta och skriv på tills jag skriver nästa gång.

Nog om detta , ska bli skönt och roligt att få komma ner och se hur det ser ut. Sista veckan har det tydligen varit mycket regn. Och vi förväntar oss inget bättre. Men det är skönt att slippa jobba och få komma ner. Vi har fått den sista inspektionen gjord , men jag tror att det finns säkert en del att anmärka på. Och jag försöker hålla mig update via datan och om någon har någon önskan om bilder eller något annat ,skriv här eller på carin1964@yahoo.se så ska vi försöka ordna det. Om någon vill ha en utförligare rapport så får ni gå till mintur.se alias christer59 och kolla.

Förutom det så har jag pratat med Christian på mejlen om infyttningsdatum och final inspection och från när garantin ska gälla och han verkar inte omöjlig att ha med att göra.  Man behöver kanske inte föra krig för att få ordning på saker och ting.

Även om ni ska bo på något annat område i Mae phim och undrar över något , skriv till mig och se om jag kan göra något.

Ha det bra så länge. Christer59

Ps. Piccolina ,jag kollar ditt hus och tar ett par bilder

 
 
Piccolina

Piccolina

15 september 2008 13:44

Kanon - jag längtar så att få se bilder på huset!

Ha en jätteskön semester!

http://www.maephim.se/wordpress/index.php

 
piccolina

piccolina

16 september 2008 16:42

Har ni kommit fram ännu? Hoppas resan varit bra och att ni är någorlunda pigga!

http://www.maephim.se/wordpress/index.php

 
Ingen bild

Rz-Chackpong

18 september 2008 14:28

Nar det galler kontrakt sa ar det ganska latt att oversatta alla dokument du vill via Svenska UD och nar man har fatt tillbaka dom efter ca 4 veckor sa ar det bara att skriva pa for da VET DU exakt vad som star pa kontrakten.
Finns aven en massa info/hjalp att fa via SWE-Thai handelskammaren i Bkk.

Onskar er en trevlig vistelse i Rayong.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer - 17 mars 2010 18:39

Hejsan, här kommer en rapport från Mae phim.  Jag har precis kommit hem efter 8 veckor nere i huset. För varje dag så händer det något nytt. Det planteras och husen byggs ihop. Många olika varianter blir det. Förråd ,dusch ute , regnskydd över gång...

Av Christer - 11 juli 2009 10:56

Hejsan, sitter och funderar om det är sommar eller??? Man känner sig så långt borta från Thailand som det bara går. Avundsjuk på dom som åker ner ,trots att jag egentligen inte känner någon längtan till Asien på sommaren. Det är väl Logans som håller...

Av Christer - 13 mars 2009 17:52

Hejsan,Har precis kommit hem nerifrån Mae phim. Och det har varit 6 stressiga veckor för att hinna med allt. Vi har i alla fall fått allting klart. Jordfelsbrytaren som i vårat fall var additional order var det sista som blev klart. Vi har hunnit med...

Av Christer - 15 februari 2009 06:54

Hejsan igen. Tänkte jag skulle få iväg några rader. Detär så mycket att pyssla med hela tiden så man har knappt tid med dator. Hur som helst så är det otroligt skönt att skrota omkring här nere. Som vanligt så är Logans ett intressant samtalsämne.  M...

Av Christer - 17 januari 2009 07:34

 Hej och en god fortsättning. Efter alla mejl om missnöje och elände så har allt blivit tyst. Efter mötet så har man inte hört så mycket. Folk åker ner och sen hör man inte så mycket mer av dom.Kämpar några på med jurist eller har man resignerat?  O...

Ovido - Quiz & Flashcards