Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Surt eller sött

Av Christer - 23 november 2008 18:11

Hejsan igen. Snöstorm på gång och uppgång 4.00 i morgon bitti som vanligt för resa in till stan o jobba. 17cm. snö på altanräcket, det känns som vintern kopplat ett litet grepp.

Man borde längta till Thailand ordentligt(och det gör man väl) men man börjar fundera ibland när mejlen dyker upp.

Är vi en samling idioter som köpt hus. Enfaldiga och tröga är ju ord som förekommer. Logans får ju inte direkt något överbetyg, skräpbygge som någon skrev.Med all rätt.  Men det verkar vara olika från hus till hus. Vårat hus känns bra och det är bara smådetaljer som är kvar.

 Det kommer säkert att dyka upp överraskningari framtiden. Men jag tänker inte åka ner och lägga all energi på att var förbannad. Jag satte min gräns för huset där vi nu hamnat,ca 600.000 för att det är i ett annat land och det är inte som hemma.

Att byggherrarna är svenskar betyder inte allt, dom har väl hamnat i Thailand av någon orsak kanske. Och man är ju inte bättre än den svagaste länken i kedjan. I det här fallet risodlarna som någon skrev.

 Logans får ju all skit och dom förtjänar en hel del också, men Hans måste ju ha lagt ett pris och det är väl hans företag som ska bygga klart. Men det verkar inte finnas någon kritik mot honom.

Hans har varit otroligt snäll mot oss så vi har bara positivt om honom.

Sen dök det upp någon annan på grannsamverkan som kollat runt andra områden som är billigare.Och vad spelar det för roll. Eller kan man gå till Logans och säga att ni är för dyra ,kan ni sänka priset kanske.

Man kan nog hitta dyrare också.

Det ska bli kul att höra vad som kommer att sägas på mötet. Vårat intryck av Christian har varit bra, men jag är inte så säker att mötet kommer att ge så mycket. Jag tror dom är rätt hala ålar.

Det känns också ganska ointressant om det har varit ett svartbygge eller vad folk på Tropical tycker.  Lägg focus på något viktigare i stället.

 Vi måste prata gott om Bali så det blir lättsålt för dom som inte vill vara kvar. Kanske några glada människor kommer istället. Bali 5


 
 
Ingen bild

frazze

27 november 2008 16:56

Hej! det jobbiga på grannsamverkan är jans nedvärderande negativa kommentarer om oss som har mage att skriva ngt positivt.Om han var lite mer objektiv skulle han få fler med sig.Det går säkert att lösa de problem som återstår .Det är Jans arroganta beserwisser attityd som retar mig,den kan ju bero på att jag är Stenbock fyller snart 59vad tror du?

 
piccolina

piccolina

27 november 2008 22:59

Jag tycker man skall ha respekt för folks olika åsikter på ett gemensamt problem.
Både för dem som tycker + men även för dem som tycker -, frågan är ju om vi alla har det..?

Jag bara längtar ner till Mae Phim, och det står jag för! Jag tror också att problem kan lösas efterhand - om de inte är för stora..!

http://www.maephim.se/wordpress/index.php

 
Ingen bild

frazze

28 november 2008 13:32

Förlåt! Du har nog rätt.jag borde nog inte bry mig att jan framställer oss som naiva godtrogna svenskar som "tiger2

 
Ingen bild

piccolina

1 december 2008 01:20

nja, det var väl inte riktigt dig det var riktat till...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer - 17 mars 2010 18:39

Hejsan, här kommer en rapport från Mae phim.  Jag har precis kommit hem efter 8 veckor nere i huset. För varje dag så händer det något nytt. Det planteras och husen byggs ihop. Många olika varianter blir det. Förråd ,dusch ute , regnskydd över gång...

Av Christer - 11 juli 2009 10:56

Hejsan, sitter och funderar om det är sommar eller??? Man känner sig så långt borta från Thailand som det bara går. Avundsjuk på dom som åker ner ,trots att jag egentligen inte känner någon längtan till Asien på sommaren. Det är väl Logans som håller...

Av Christer - 13 mars 2009 17:52

Hejsan,Har precis kommit hem nerifrån Mae phim. Och det har varit 6 stressiga veckor för att hinna med allt. Vi har i alla fall fått allting klart. Jordfelsbrytaren som i vårat fall var additional order var det sista som blev klart. Vi har hunnit med...

Av Christer - 15 februari 2009 06:54

Hejsan igen. Tänkte jag skulle få iväg några rader. Detär så mycket att pyssla med hela tiden så man har knappt tid med dator. Hur som helst så är det otroligt skönt att skrota omkring här nere. Som vanligt så är Logans ett intressant samtalsämne.  M...

Av Christer - 17 januari 2009 07:34

 Hej och en god fortsättning. Efter alla mejl om missnöje och elände så har allt blivit tyst. Efter mötet så har man inte hört så mycket. Folk åker ner och sen hör man inte så mycket mer av dom.Kämpar några på med jurist eller har man resignerat?  O...

Ovido - Quiz & Flashcards