Alla inlägg under oktober 2008

Av Christer - 31 oktober 2008 23:04

 Hejsan i höstmörkret.Är nog bara pratsjuk när frugan är i Uppsala och förlustar sig. Det är med spänning varje gång man går in på Mae phim sidan och läser. Vem är förbannad och vem är glad idag. Läste en gammal kommentar på min blogg där någon skrev skönt att snart få gå in med nyckel i sitt hus. Det var ju faktiskt en poäng med det ,för man har ju inte behövt det förut.

Det är ju skönt att dom åtgärdar och sätter på säkerhetslås. Men det känns inte som dom håller världsklass direkt.

Men som jag såg Piccolina skriva så bör ju vakterna tjäna skapligt så det blir lite intresse för dom att vakta. För dom är väl lika fattiga som alla andra. Kanske Logans kunde skicka runt sitt eget folk i sina fina overaller???

Trots att jag inte engagerat mig så mycket så är det väl synd att janne slutat att jobba för det han trott på.

Och det känns som det är via mejlen kontakten mellan folk måste gå om man skall göra något. Alla är ju nere så olika tidpunkter.

Det skall ju bli möte med Logans i slutet av  november och förhandlarna Bali 65 och 46 ville ju ha stöd. Men det känns som dom flesta åker ner senare och det är ju inte så lätt att göra någonting hemifrån.

Jag tror att dom som inte betalat in alla pengar har ju i alla fall lite att komma med och sätta press på Logans.

 Det känns som man är lite bortglömd när man betalat. Det kanske är dom gamla dataproblemen som uppstått.

Såg bilderna idag där poolen börjat kaklas och även gräset börjar sprida sig över området så det kändes ju lite kul faktiskt. Och förhoppningsvis så börjar väl allt närma sig ett slut???  Sen är det bara alla invändiga anmärkningar att  kriga för.

Sen kommer nästa fråga, att bilda någon sorts förening. Det kommer väl att dyka upp alla möjliga sorts frågor som man inte ens kan drömma om att dom ska dyka upp. Många sitter väl och klurar och har sina funderingar. 

Nu byter vi spår. Jag har även funderat vad alla ska göra där nere? Är det bara sol, bad ,god mat, vin o öl eller finns det andra tankegångar. Vi som brukar resa runt sitter ofta och tänker att dit och dit skall vi åka. Men sen kanske det inte blir så. Man kanske blir lite slö när man väl är där. Och när jag nu skaffat en motionscykel hemma och tycker det är bra motion så blir det nog en där nere också var det lider. Man kanske blir några som gillar att cykla eller jogga  eller göra andra saker. Det känns ialla fall riktigt spännande med den sociala biten med alla nya människor. ha det bra så länge

  

Av Christer - 21 oktober 2008 21:32

När man läser mejl och inlägg så blir man mer undrande om alla saker än tidigare.Någon tycker allt är bra(men dom verkar inte vara så många) och en del har det kaosliknande.

Och när man sitter här hemma som även dom flesta gör för tillfället så känns det som man tittat på tv och att allt ska ordna sig. Som jag sagt förut så när det mesta börjar bli klart så fylls man av någon typ av ro.

 Det som är mest frustrerande för mig just nu, är att jag har mejlat Roger, som har kontor i 10:an.Han har inte vett att svara ens när man skriver och frågar om man börjat med gräsläggningen. Men jag antar att tystnaden är lika med nej. Ändå var det på gång när vi åkte hem 24/9. Men det är väl mycket som varit på gång ganska länge.

 Har sett att frågan om garanti dykt upp på ett par ställen och med all rätt. Vi kontaktade tidigare Christian och tyckte inte garantin skulle gälla förrän pool och restaurang var klar och det var tydligen inga problem . En undran är, om det är många som frågat om garantin ,för det kan väl inte vara möjligt att garantin tickar när sakerna inte är åtgärdade.

Fick ett mejl vidareskickat till mig att man skulle gå ihop och anlita en jurist om garantin, men har man haft en gemensam förfrågan till Logans eller har man gått vidare direkt?

Kanske man är lite egoist när man inte är med när på detta bara för att man fått sin förlängning. För man borde ju stå enade in för alla kommande uppgifter som dyker upp.  Men dom som inte har betalat in hela summan än borde ju kunna sätta press på Logans när det gäller både garanti och säkerheten uppe på Bali. Jag har inte pratat med någon om säkerheten och vet inte om några andra satt press på Logans angående den.

När vi var nere i vintras och gick igenom huset med Bengt sa han att skjutdörrarna var dåliga och då satte dom på  säkerhetslås på 2 av skjutdörrarna. Jag påpekade att problemet ej var löst. När jag pratade med Bengt nu i september så sa han att ,han måste vara felinformerad det var inte för säkerheten man satt på dom. Man skall använda den som ingång.

När jag var nere så lyckades jag på mindre än 2 minuter att ta mig in i båda husen. Och om vi haft misstankar mot städerskan ,kunde vi avfärda dom med en gång. Förhoppningsvis  så löser sig problemet när bygget är klart.

Och nu har vi fått byglar på dörrarna så det blir lite svårare för tjuven.

Ha det  Christer59


Ovido - Quiz & Flashcards