Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Christer - 24 mars 2008 10:29

Hejsan. Efter värmen i Thailand så känns det lite kylslaget för tillfället. Det känns ändå bra att veta att dom kan göra alla besiktningsanmärkningar i lugn oro. Lugn o ro har väl inte dom som ska flytta in kanske med förseningar o dylikt. Har man dessutom begränsad semester och ser dagarna rulla iväg så blir det ju naturligtvis lite frustration. Janne på 73:an har ju startat någon grannsamverkan som vi gick med i och även hunnit gå ur. Har fått mejl från honom och han verkar riktigt bitter på Loogans och jag svarade honom att jag ställer inte upp på hans bitterhet. Jag vill inte vara med och föra något krig mot dom.Informationen från Bengt kan jag ju hålla med är under all kritik (läs skitdålig) och just att han inte bryr sig om att svara folk gör ju att folk blir förbannade. Att det är förseningar tror jag folk kan ta vid det här laget. Men att bli nonchalerad  känns respektlöst. Har också hört på omvägar att någon ska kontakta Sverker på plus. Tiden som varit kan vi inte få igen men nu blickar vi framåt.Och när jag gick igenom besiktningsprotokollet så känns det som man varit noga och småsaker som vi inte såg hade dom slagit ned på. Och vi påpekade också en del saker innan vi åkte hem.Sen får vi väl se om allt är åtgärdat när vi kommer dit nåsta gång. Det är ju trist att innan vi ens flyttat in så kokar det hos en del. Vi vill ha en glad och  positiv atmosfär i vårt framtida paradis.Och förhoppningsvis är dom bittra självsanerande och säljer o flyttar. Att klaga på vissa saker som att der är ett års garanti bara är väl att dumförklara sig själv. Det är väl ändå jag själv som skrivit på kontraktet. Samma gäller väl slutdatum? Är det någon som skrivit in det????Hur som helst så ni som flyttar in framöver ta inflyttningsdatum med en nypa salt och förbered er på kanske ytterligare förseningar. Men jag som flyttat in vet att ni kommer att bli glada ,för det blir finare och stilrenare än man tänkt sig.Avslutar med ett par bilder, en manet som var rejält stor. Men jag såg endast 3 stycken på 17 dagar så det dräller inte av dom.En bild på framtida restaurang och pool där vi kanske kan ta en öl.Denna fantasifullt utrustade bil där försäljaren kanske hoppas få sälja till dom Svenska barnen.En ny bild hur det kan se ut efter regnet. En liten spricka hade uppstått från väggen på gaveln lodrätt, eftersom det blivit underminerat.( ta en titt på eran ingång till tvättstugan när ni kollar av). Ha det så bra Hälsningar Christer 59

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards